אייכלר: "בכיר בליכוד אמר לי – חבל שנתניהו לא זז, אנחנו פוחדים לדבר"

מהדורת הבוקר 2 Comment on אייכלר: "בכיר בליכוד אמר לי – חבל שנתניהו לא זז, אנחנו פוחדים לדבר"

ח"כ אייכלר בריאיון ל'קול חי': "בכיר בליכוד אמר לי שחבל שלא שמעו לקריאתנו שנתניהו יזוז הצידה ויאפשר הקמת ממשלה. הוא אמר שהם לא יכולים להגיד מילה בנושא כי יתנקמו בהם בבחירות הפנימיות"

ישראל אייכלר צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר מתייחס לאפשרות שממשלת בנט-לפיד אכן תוקם והמפלגות החרדיות ישארו באופוזיציה: "אופוזיציה זה לא דבר חדש לי. שנכנסתי לכנסת היינו באופוזיציה. אנחנו במהות אופוזיציה למשטר חילוני, אבל אנחנו נכנסים לממשלות רק כדי להציל מזוטו של ים".

בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, נשאל אייכלר מדוע המפלגות החרדיות אינן יוצאות בקריאה לראש הממשלה לפנות את מקומו ולאפשר הקמת ממשלת ימין: "אני ופרוש עשינו מעשה לפני כמה שבועות, זה לא היה נעים אבל לא הייתה ברירה – פנינו במכתב רשמי ודיברנו עם כל מי שרק אפשר שנתניהו יבין את מצבו, אחרי שהוא כבר החזיר את המנדט – ויודיע שהוא יתן לכל מי שיביא 61 ח"כים את הרוטציה ראשון". אייכלר הוסיף ואמר כי "הליכודניקים לא אהבו את זה בכלל. כאילו כולנו צריכים לטבוע ביחד עם נתניהו".

אייכלר סיפר את ששמע מפי בכיר בליכוד, על הפחד במפלגה מכוחו הרב של נתניהו: "אתמול אמר לי אחד מראשי הליכוד 'חבל שלא שמעו לכם. זו הייתה ההזדמנות האחרונה להציל את הימין ועולם התורה'. אמרת לו – 'לי אתה אומר?', חבל שלא שמעו את קולכם – אתם ראשי הליכוד. הוא ענה 'אנחנו פוחדים שאם נדבר מילה אחת – אז אם וכאשר נתגלגל לבחירות אנחנו מחוסלים במרכז הליכוד'. אתה מבין איזו אווירת פחד יש שם? ולכן אנחנו לא יכולים לנהל את הליכוד. בקושי את יהדות התורה אנחנו יכולים לנהל כמו שאנחנו רוצים".

"דווקא ישראל כץ גם הוא נזכר להציע את זה אתמול", הוסיף אייכלר. "במדינה נורמלית, כשבן אדם מפסיד בבחירות הוא קם והולך הביתה. נתניהו, שהוא איש מאוד מוכשר ועם הרבה הישגים – אבל אחרי שהוא הפסיד היינו צריכים להקים ממשלה בלעדיו. אפילו רק לשנתיים".

לדברי אייכלר: "כעת מאוחר מידי. הם לא מאמינים לו אפילו במילה אחת. אבל אם הוא היה עושה מעשה בפועל אולי היה סיכוי. מישהו הציע למשל שיודיע היום על התפטרותו, כדי שתוכל לקום ממשלה. הוא היה יכול לעצור את כל הגזירות של ליברמן".

במענה לשאלה מדוע לא יצטרפו לממשלת בנט-לפיד, ענה אייכלר: "בנט לא היה סגור איתם מראש. אבל לפיד וליברמן כבר סגורים יחד מזמן. אז עכשיו הם אומרים שהחרדים יכולים להכנס – אבל זה לא נכון כי ליברמן ולפיד סגורים מזמן וללכת איתם ועם מיכאלי זה דבר שגדולי התורה לא יתנו לו יד. ולכן זה סתם דיבורים".

"אין שני צדדים", מבהיר אייכלר. "צד אחד מסורתי, ימני ובכל זאת סבלנו ממנו מספיק – שזה הליכוד, אבל הצד השני רוצה לעקור את הכל".

"נהיה גם אופוזיציה לוחמנית, אבל גם ננסה להציל מה שאפשר", מסכם אייכלר.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אייכלר נמאסת, הרי בלי הליכוד לא תקבל תקציבים